martes, 28 de diciembre de 2010

EL NADAL PER UNGARETTI


NAVIDAD

Nàpoles, 26 de diciembre de 1916

No tengo ganas
de zambullirme
en un ovillo
de calles

Llevo tanto
cansancio
sobre mi espalda

Dejadme así
como una
cosa
puesta
en un
rincón
y olvidada

Aquí
no se siente
más que
el buen calor

Estoy
con la cuatro
cabriolas
de humo
del hogar

NATALE
Napoli il 26 dicembre 1916
Non ho voglia/ di tuffarmi/ in un gomitolo/ di strade/ Ho tanta/ stanchezza/ sulle spalle/ Lasciatemi così/ come una/ cosa/ posata/ in un/ angolo/ e dimenticata/ Quì/ non si sente/ altro/ che il caldo buono/ Sto/ con le quattro/ capriole/ di fumo/ del focolare


Ungaretti, Giuseppe. "Navidad". Dins La alegria. Tarragona: Igitur, 2000.

2 comentarios:

  1. Ueiii, Maria, el teu també és bonic, esperonador i dóna peu a cercar-li un altre sentit al temps; a deixar el rellotge de banda i entrar en el món, més intel·ligible, de la literatura.
    Moltes gràcies per la visita. Fa un temps que el visite i m'agrada molt.

    Eres d'Alcoi, no? El dia 2 precisament ens en pugem a veure el Tirisiti. Ja et conte com va la cosa. Una altra seguidora del blog ens ha convidat a anar-hi.

    Salut i continua. Per cert, he deixat unes línies al meu d'una amiga per a felicitar i engrescar a l'any nou. Espere que també t'agraden.

    ResponderEliminar
  2. Ei, Bon Any! Gràcies pel teu comentari, has sintetitzat a la perfecció el que vull transmetre amb aquest bloc.
    Sí, sóc d'Alcoi. Espere que t'haja agradat el Tirisiti i el poble en general. És un poble jo crec que acollidor, amb un patrimoni històric molt ric, però, en els últims anys molt especulat i malbaratat. En una primera ullada potser sembla que l'esperit de poble s'ha perdut, però furgant-hi un poc te n'adones que no s'ha perdut, sinó que hi roman soterrat per algunes capes d'elitisme i desconeixement de la pròpia identitat. Bé, tal vegada és una anàlisi molt simplista i subjectiva del meu poble, no sé, però és que em resulta un poc difícil ser objectiva i imparcial pel que fa a aquest aspecte.
    Per cap d'any vaig anar a la Safor (concretament a Gandia, al Festivern), molt bona terra i millor gent. M'ho vaig passar molt bé, però he agafat un refredat que m'ha tingut dos dies en el llit!
    Ara mateix sense em mire l'entrada del teu bloc que m'ha suggerit.
    Una abraçada

    ResponderEliminar